onsdag 25 maj 2011

Min bild av gränser: Utanför - Innanför

Bild lånad ifrån http://www.periferi.nu/

Det är alltså jag som står där i konsthallen med mitt bidrag till den öppna salongen som hålls varje år. Jag är inte särskilt nöjd med tavlan dock, fick mer eller mindre stressa ihop den. Bilden som syns här uppe gör dock tavlan (som jag inte är jättenöjd med) rättvisa, man ser inte lagerarbetet, bakgrunden ser bara svart ut, i själva verket skiftar den mellan blått, lila och rött bakom det svarta. Utöver det så syns det inte att blodet på fingrarna faktiskt blänker så att det ser ut som riktigt blod.

Över lag så tycker jag nog att min tavla är ganska fin ändå och förklaringen till hur den passar in på gränser är:
"När jag var ute ville jag in och nu när jag är inne vill jag ut".
Kort och gott betyder det att folk gör jävligt dumma saker för att bli en i gänget och lika dumma saker för att vara kvar som en i gänget. Grupptryck kanske man skulle kunna kalla det och eftersom detta är något jag ser som sant fick tavlan den fyndiga titeln "truth" och den lämnades in som konstverk nummer 101.

Tack för mig, och ni som vet vem jag är och vart Trollhättans Konsthall är belägen, ta er en titt, sista dag för att se alla konstverk är 12:e juni då det hålls vernissage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar